Sıkça Sorulan Sorular

Yönetim Bilişim Sistemleri Bölümü
Sıkça Sorulan Sorular
 
  • Neden Tarsus Üniversitesini tercih etmeliyim?

Tarsus Üniversitesi genç bir üniversite olmasına rağmen güçlü ve dinamik bir gelişim göstererek kısa sürede başarısından söz ettiren bir üniversite haline gelmiştir. Teori ve uygulamaya dayalı zengin öğrenim deneyimi, dinamik ve güçlü akademik kadrosu ve kişisel gelişime yönelik seçmeli dersler ile Üniversitemiz sizlere özgün ve yetkin bir eğitim imkânı sağlayacaktır. Başka bir deyişle Üniversitemiz, nitelikli eğitim, özgün ve ileri araştırma ile insanlığın gelişmesine ve ilerlemesine katkı sağlayan, saygın bir işbirliği içinde toplum yararına hizmet üreten, yenilikçi, değer katan ve gelişim odaklı bir üniversitedir. Eğitimimizin temel odağı ise öğrencilerimiz olup, onların kendilerini keşfetmelerine, eğitim gördükleri alanda yetkin ve donanımlı bir şekilde mezun olmalarına azami özen gösterilmektedir.

  • Tarsus’a ulaşım imkânları nelerdir?

Tarsus kentinin jeopolitik bir önemi bulunmakta olup, gerek havaalanına gerekse de Mersin ve Adana il merkezlerine yarım saat mesafededir. Havaalanından Havaş Servisleri ile Mersin ve Adana’dan da hızlı tren ile kısa sürede kent merkezine ulaşım sağlanmaktadır. Tarsus, Adana ve Mersin il merkezlerine eşit mesafede bulunan bir yerleşim yeri olup, bu kentleri birbirine bağlayan normal karayolu, otoyol ve hızlı tren ulaşımı ile erişilebilirliği yüksek olan bir kenttir.

  • Üniversiteye ulaşım olanakları yeterli midir?

Üniversitemiz Mersin-Adana otobanının kuzeyinde yer almakta olup, bu kentlerden karayolu, otoyol ve hızlı tren ile erişim sağlanacak kolay bir mevkidedir. Söz konusu ulaşım olanakları ile Tarsus’a gelindikten sonra yolcu taşıma kapasitesi yüksek olan Büyükşehir Belediyesi otobüsleri ile Üniversitemize kolaylıkla ulaşım sağlanabilecektir. Söz konusu toplu ulaşım araçlarının sefer sıklıkları zaman içerisinde artırılmış olup ulaşım noktasında öğrencilerimiz herhangi bir sorunla karşılaşmayacaktır.

  • Sosyal ve Kültürel olarak kişisel gelişimime Tarsus’un katkısı ne olacaktır?

Tarsus; coğrafi konum avantajı, 54 ilden fazla nüfusu, yapımı devam etmekte olan Çukurova Bölgesel Havalimanına yakınlığı, tarihi ve kültürel zenginliği ile ön plana çıkan kadim bir kenttir. Özellikle 54 ilden fazla bir nüfusa sahip olması, kentin sosyal ve kültürel olarak gelişmesini de sağlamıştır. Kentte çeşitli kurum ve kuruluşların düzenledikleri opera, tiyatro, konser gibi çokça kültürel ve sosyal organizasyonlar gerçekleştirilmektedir. Ayrıca Mersin ve Adana il merkezlerine olan yakınlığı, toplamda 4 milyon nüfusa sahip olan bu iki kentin tüm sosyal, kültürel ve ekonomik olanaklarından da istifade etmenize imkân sağlayacaktır. Nitekim her iki kentte Portakal Çiçeği, Limon Çiçeği, Turunçgiller, Milyonfest, Şaymana gibi festivaller yapılmakta, birçok sosyal ve kültürel etkinlik gerçekleştirilmektedir. Kentte bulunan alışveriş merkezi, öğrencilerin alışveriş ve yemek ihtiyaçlarını karşılamasının yanı sıra sosyal ve kültürel alanlarda da hizmet sunmaktadır. Ayrıca kentimizin denize ve yaylalara olan mesafesinin de çok kısa olması nedeniyle aynı anda dört mevsimi yaşama imkânına sahip olacaksınız.

  • Tarsus’ta kiralar ve hayat şartları zorlayıcı mıdır?

Tarsus gerek coğrafî konumu gerekse de iklimi ile oldukça yaşanılabilir bir şehirdir. Bu avantajlar yaşam koşullarını kolaylaştırmakla birlikte ekonomik açıdan da kenti daha avantajlı hale getirmektedir. Kiralar makul bir seviyede olup tarımın ve ulaşımın gelişmesine bağlı olarak yaşam için gerekli zorunlu giderlerin ekonomik değeri diğer kentlere nazaran oldukça düşüktür.

  • Yurt imkânı var mıdır?

Tarsus’ta Kredi ve Yurtlar Genel Müdürlüğüne (KYK) ait üç adet yurt bulunmaktadır. Söz konusu yurtların kapasitesi yüksek olmakla birlikte kentte özel yurtlar da mevcuttur.

  • Üniversitede yemek imkânı var mıdır?

Üniversitemizin öğle öğünü için yemekhanesi bulunmakta olup, öğrencilerimize cüzi bir ücretle dört çeşit yemek imkânı sunulmaktadır. Ayrıca Üniversite yerleşkemiz içerisinde kantinlerimiz de bulunmaktadır.

  • Üniversitede Öğrenci Kulüpleri bulunmakta mıdır?

Üniversitemiz bünyesinde kurulan ve bütün öğrencilere hitap eden öğrenci kulüplerimizin yanı sıra Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Bölümünce kurulan Ombudsman Öğrenci Topluluğu da bulunmaktadır. Öğrencilerimizce herhangi bir kulüp kurulması istemi halinde bir öğretim üyesi söz konusu kulüp için danışman olarak görevlendirilmektedir.

Öğrenci Kulüpleri için daha ayrıntılı bilgi almak istiyorsanız Üniversitemiz Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı’nın internet sayfasına (http://sks.tarsus.edu.tr/) girerek “Öğrenci Toplulukları” kısmını ziyaret edebilirsiniz.

 

  • Neden Yönetim Bilişim Sistemleri Bölümünü seçmeliyim?

Endüstri 4.0 (4. Sanayi Devrimi) ile mevcut sistemlerin birbirleriyle iletişim kurarak yapay zeka sayesinde insanlar olmadan üretim yapabilecekleri duruma kadar ilerleme kaydedilmiştir. Gelecek on yılda da bu gelişmelerin devam etmesi beklenmektedir. Söz konusu sistemleri insan aklı olmadan kurabilmek ise mümkün değildir. Nitekim, günümüzde, bu sistemlerden anlayan, sorunları çözümleyebilen, analitik düşünebilen kişilere ihtiyaç duyulmuştur. Yönetim Bilişim Sistemleri bu noktada devreye girmektedir ve bu konuda faydalı bilgilerin, derslerin ve uygulamaların olduğu, hem işletme hem de mühendislik derslerinin verildiği; çağın ihtiyaçlarına göre şekillendirilmiş bir bölümdür. Dolayısıyla, Bölümümüz, eğitiminiz boyunca aldığınız derslerle birlikte, günümüz dünyasında, hem kamu sektöründe hem özel sektörde sizlere çeşitli pozisyonlarda çalışma fırsatını sağlamaktadır.

Bu konuda daha ayrıntılı bilgi almak istiyorsanız sayfamızdaki “Hakkımızda” sekmesi altında yer alan “Bölüm Tanıtımı” açıklamasını okumanız yararlı olacaktır.

  • Yönetim Bilişim Sistemleri Bölümünün temel amacı nedir?

Yönetim Bilişim Sistemleri Bölümü; insan, teknoloji, ve bilgi yönetimini bir araya getiren çok disiplinli bir alandır. Yöneticilerin karar vermesini kolaylaştırmak için, değişik yerlerdeki bilgilerin toparlanarak bütün halinde sunulması, Yönetim Bilişim Sistemleri'nin en önemli amaçlarından biridir.

Ayrıca, Bilişim uygulamalarının tasarımı ve geliştirilmesi, bilişim projelerinin yönetimi, bilişim kaynaklarının ve sistemlerinin yönetimi, bilişim ve iletişim teknolojilerinde risk ve güvenlik yönetimi konularında yeterli düzeyde bilgi edinilmesi gayeleri de mevcuttur.

  • Bölümde alacağım derslerin geleceğime ve mesleki gelişimime katkısı ne olacaktır?

Başarılı ve genç kadrosuyla, Bölümümüz, gelişen iş bilişim sistemleri için öğrencileri hazırlayabilmek adına yönetim ve bilgisayar bilimleri derslerinin dengeli olduğu bir müfredatla donatılmıştır. Müfredatımızın %30’u İngilizce olup; Yönetim ve Organizasyon, Ekonomi, Pazarlama, Bilgisayar Programlama Dersleri, İstatistik, Sistem Analizi ve Tasarım, Karar Destek Sistemleri ve Yöneylem Araştırması; sizi bu mesleğe en iyi şekilde hazırlamak için verilen derslerden bazılarıdır. Ayrıca, 3. Sınıftan itibaren, gerek kültürel gerekse mesleki anlamda seçmeli dersler alma olanağı bulacaksınız.

Bu çok yönlü eğitimle mezunlarımızın teknik problemlerin çözümünde ihtiyaç duyulan hemen hemen her alandaki bir kariyere başvurabilmesi hedeflenmektedir.

Derslerimizde ayrıca uygulamaya yönelik olarak çeşitli organizasyonlar da yapılacak olup Kariyer Günlerinde sizleri kamu ve özel sektörde görev yapan kariyer meslek sahipleri ile buluşturacağız.

Öte yandan bölümümüzde eğitim gördüğünüz sırada Çift Anadal ve Yandal yapma fırsatınız da olacaktır. Ayrıca kişisel gelişime yönelik seçmeli dersler ile sosyal, kültürel ve akademik etkinlikler gelişimizin çok yönlü olmasına olanak sağlayacaktır. Bu konuda daha ayrıntılı bilgi almak istiyorsanız sayfamızdaki “Hakkımızda” sekmesi altında yer alan “Program Çıktıları” açıklamasını okumanız yararlı olacaktır.

  • Bölümde akademik danışmanlık faaliyeti verilmekte midir?

Öğrencilerimize üniversite yaşantıları süresince, kayıtlı oldukları bölümün eğitim programları ve mevzuat ile ilgili her türlü danışma gereksinimlerini karşılamak amacıyla bir akademik danışman atanmaktadır.
Her bir öğrencimiz için atanan Akademik Danışman, sizlere öğrenim hayatınız boyunca karşılaşacağınız bütün sorunlarda yardımcı olmakla birlikte kariyer planlanmanız konusunda da sizi destekleyerek geleceğinizi şekillendirmenize yardımcı olacaktır.

  • Mezuniyet sonrasındaki kariyer imkânları nelerdir?

Bölümümüzde verilen dersler de nazara alındığında bölüm mezunlarının kamu sektörü ve özel sektörde istihdam olanakları bulunmaktadır. Bu çerçevede mezun olacaklar;
• İş analisti, işletmeler için uygulama geliştirici, bilişim teknolojileri danışmanı, sistem analisti, bilişim teknolojileri proje geliştirme lideri, iş zekâsı analisti, sistem geliştiricisi, web geliştiricisi, ağ yöneticisi, teknik destek uzmanı ve bilişim sistemleri yöneticisi olarak çeşitli alanlarda çalışabilir.
• Veri işleme, veri tabanı yöneticisi, veri tabanı analisti gibi çeşitli işlerde çalışabilir.
• Bir işletmenin içinde yer alan temel iş süreçleri ile yapısal özellikler hakkında bilgiye sahip olarak işletme organizasyonunun etkin kılınmasına yönelik çeşitli pozisyonlarda çalışabilir.
• Ulusal ve uluslararası hızlı değişime uyum sağlayan, yenilikçi ve girişimci uzmanlar olarak özel sektörde ve sivil toplum kuruluşlarında görev yapabilir.
• Sürekli öğrenme anlayışı ile akademik kariyerlerini lisansüstü eğitim yaparak sürdürebilir.

  • Bölüm öğrencilerinin mezun olması için staj yapmaları gerekmekte mi?

Bölümümüzde mezuniyet öncesi staj yapma zorunluluğu yoktur. Ancak gönüllü staj yapmak isteyen öğrencilerimize bu konuda yardımcı olunacaktır.

  • Bölüm öğrencileri yaz okulundan faydalanabilirler mi?

Eğitim-öğretim yılı kapsamında yaz okulu açılabilir. Yaz okulunda eğitim-öğretime ilişkin esaslar Senato tarafından belirlenir. Öğrenciler, Senato tarafından belirlenen esaslar çerçevesinde, ilgili birimin yönetim kurulu kararıyla, diğer yükseköğretim kurumlarının yaz okulundan ders/dersler alabilir. Alınan dersin/derslerin kredi ve notlarının transferi, ilgili birim yönetim kurulu kararıyla yapılır. Diğer yükseköğretim kurumlarından alınan notların dönüşümü, Senato tarafından belirlenen esaslara göre yapılır.

  • Bölüm öğrencileri ulusal ve uluslararası öğrenci değişim programlarından (Farabi, Erasmus vb.) faydalanabilirler mi?

Öğrencilerimiz Erasmus programı ile bölümün anlaşma sağladığı yurtdışında bir üniversitede; Farabi programı ile de yurt içinde anlaşma sağladığı herhangi bir yükseköğretim kurumunda bir dönem ya da iki dönem eğitim görme imkânı kazanabilirler.

  • Bölümde hazırlık sınıfı var mıdır? Eğitim dili nedir?

Bölümümüzde hazırlık sınıfı bulunmakta olup eğitim dili ise %30 İngilizce’dir. Ayrıca, müfredatımızda, birinci sınıfta her iki yarıyılda zorunlu olan “Yabancı Dil I” ve “Yabancı Dil II” derslerine ilaveten; ikinci sınıfta iki yarıyıl boyunca yine zorunlu dersler olarak “Business English I” ve “Business English II” dersleri bulunmaktadır.

Not: Öğrenci işleri ile ilgili bütün sorularınız için Üniversitemiz Öğrenci İşleri Daire Başkanlığının sayfasında yer alan Sıkça Sorulan Soruları ziyaret etmeniz gerekmektedir. İlgili sayfaya ulaşmak için tıklayınız.